Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

Söndag

Publicerad 2013-10-06 20:24:00 i Allmänt,

Idag tog vi det lite lugnt, det regnade lite då och då under dagen så vi satt vid stranden på uteserveringen och läste större delen av tiden.Eftersom det var helg så var det ganska packat på stranden, och det var ganska kul att se alla ligga och guppa i havet. Jag försökte även få igång min action cam som inte vill fungera, jag fick hjälp av Johan via mail och jag kan starta den, men det är krångligt. Samuel ska skicka med fjärrkontrollen med Johan (min handledare) så det löser sig. 
 
Det finns ju ett rikt djurliv här, hittade den här lilla krabaten i mitt rum!
 
 Här är Viktor i vårt lilla kök, vi lagar väldigt enkel mat (ris, bönor och lite olika grönsaker) och idag blev det pasta med tomatsås, morätter, bönor och champinioner!
 
 
 Här är vår lilla "spis".
 
När vi åt middag så fick vi även sällskap av en liten katt, den var försiktig men orädd och försökte hela tiden smita in i köket. Vilket den inte fick. Imorgon ska vi på möte på KMFRI, en som heter Samuel (det finns även en Victor) ska hjälpa oss att fixa lite utrustning etc.
 
 
// Andrea

Kommentarer

Postat av: Samuel

Publicerad 2013-10-06 20:44:25

Haha, jag älskar ödlan, hur stor var den ungefär? Såg enorm ut! Hur är uteserveringen på stranden, låter lyxigt?

Svar: Den kanske var... 15 cm. Ganska liten alltså. :) Uteserveringen är inte så lyxig, finns en disk där du kan köpa dricka och serveringen är inhängnad med typ galler... ;) Men det finns palmer och en pool, jag kan ta lite foton av det imorgon!
Andrea

Postat av: Ull

Publicerad 2013-10-07 06:52:55

Ja, ödlan var verkligen söt! Den ser så förvånad ut. Den kanske aldrig har sett marinbiologer förut..?

Hoppas att det löser sig med kameran.

PPOMK

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela