Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

Siganus sutor

Publicerad 2013-10-12 16:30:00 i Allmänt,

Idag har varit en lugn dag, Viktor har känt sig lite sjuk och jag har bränt rygg och baksida lår (hade på en riklig mängd med solskyddsfaktor 50, men den tålde inte 2h snorkling...). Så vi satsar på att snorkla lite i mombasa marine park imorgon istället! Jag, Shauna och Johan gick till en lokal resturang (plaststolar vid träbord under ett flätat halmtak) och testade på att äta fiskcurry med chapati! Shauna, som ofta sitter på WCS (Wildlife Conservation Society), brukar gå dit och äta lunch och nu hängde vi med. Det var jättegott! Fisken (Siganus sutor, en rabbitfish) var helgrillad med kokosnötsås och chapati till som man doppade i såsen. Nu får vi se om magen klarar det eller om jag blir sjuk! Själva lunchen kostade 175KSh (typ 13kr) så vi kommer nog att gå dit fler gånger. 
 
 
 
Annars har jag suttit och pluggat, har gått igenom alla bilder vi tog igår och kollat vad det är för arter samt pluggat in lite namn.
 
//Andrea
 
 

Kommentarer

Postat av: Ull

Publicerad 2013-10-12 17:34:41

Låter som ni har det bra! Hoppas att magen klarar sig. Annars kommer den nog att göra det efter ett tag när du vant dig vid bakteriefloran.

PPOMK

Svar: Jo precis! :)
Andrea

Postat av: Samuel

Publicerad 2013-10-13 16:00:29

Ja,hoppas du klarar dig, ligger resturangen långt bort?

Svar: Nej, den kanske ligger max 100 meter från lägenheten!
Andrea

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-10-14 14:15:44

Hoppas att du inte fick nån rabbitmage.
PPOMK
Mormor

Svar: Nej det gick bra!
Andrea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela