Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

KMFRI

Publicerad 2013-10-07 17:57:26 i Allmänt,


Idag hade vi möten på KMFRI, Kenya Marine Fisheries Research Institute, och träffade Samuel. Vi gick igenom en lista över material som vi behöver (rep, vikter, 2m lång metallstav, bojar, en metallruta m.m) och vart vi kan köpa allt. Imorgon ska vi till KWS och introducera oss och sedan ska vi kanske till Wipingu (?), ett CBR (community based reserve) för att säga hej och berätta vad vi ska göra.
 
Utsikten från Samuels kontor.
 
//Andrea
 
 

Kommentarer

Postat av: Samuel

Publicerad 2013-10-07 19:45:48

Jag gillar mitt kontor :)

Svar: Det är bra att du trivs!
Andrea

Postat av: Laszlo

Publicerad 2013-10-07 20:19:06

Vad bra att ni har kommit i gång. Fina bilder.

Svar: Fast det går fortfarande långsamt. Allt går långsamt i Afrika.
Andrea

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-10-08 09:06:43

Tack för att vi får följa med dig i ord och bild!
PPOMK
Mormor

Svar: Det är bara kul :) Vi får se hur mycket tid jag har sen dock...
Andrea

Postat av: Anna

Publicerad 2013-10-08 17:02:46

Fantastiska bilder, Andrea! Det är underbart att få ta del av dina upplevelser på det här sättet. Jätteintressant. Tänk om det funnits den möjligheten när jag var ute och reste i Asien en gång i forntiden. Då fick jag nöja mig med att skriva brev och dagbok. Men så här får vi ju vara med dig på ett helt annat sätt. Tack för att du tar dig den tiden!

PPOMK
Anna

Svar: Vad kul att ni gillar det!
Andrea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela