Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

Igång

Publicerad 2013-10-23 20:27:51 i Allmänt,

Skriver en liten snabb uppdatering nu innan jag ska lägga mig! Igår var vi på KMFRI och fick våra forskningstillstånd samt betalade för våra KWS tillstånd! Vi behövde igen ta ut dollar, vilket betydde att jag och Viktor tog en tuk-tuk till en bank och fick springa runt mellan olika automater och banker för att kunna växla. 
 
Hemma så förberedde vi utrustningen och packade, morgonen därpå (alltså idag) så skulle vi upp kl fem för att vara i Kuruwitu när tidvattnet var som högst. Så det har varit en lång dag idag, och i morgon ska vi upp samma tid för att göra våra första transekter (idag var bara övning)!
 
//Andrea
 

Kommentarer

Postat av: Ull

Publicerad 2013-10-24 07:04:57

Vad skönt att ni är igång på riktigt nu!

PPOMK

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-10-24 10:38:09

Det är väl Viktor som kan snorkla när det är högvatten - när blir det ebb så att du kan ge dig ut på spaning? Och vad sysslar du med under tiden?
PPOMK
Mormor

Svar: Jag kan dock inte räkna epifauna när det är lågvatten, det är för lågt då. Viktor räknar fisk när det är runt 3 m djupt och jag räknar epifauna när det är typ 1,5 m djupt! När viktor har gjort fisken (tar ca 10 min) så kollar jag habitatförändringen.
PPOMK
Andrea
Andrea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela