Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

Framme

Publicerad 2013-10-02 08:05:08 i Allmänt,

nu är jag äntligen framme i Mombasa, efter att ha spenderat många timmar på flygplan och ca sex timmar på Nairobis flygplats. Viktor och jag har försökt sova, men det har varit svårt, så vi är rejält trötta nu och ska sova några timmar. Att flyga med Qatar kan jag rekomendera, god mat (iaf hindu vegetariskt), sköna stolar och ett helt ok filmutbud. Vi mellanlandade i Qatar där vi spanade in lite människor, allt var väldigt flott och snyggt. Inte som Nairobis flygplats som har hårda plaststolar och ingen möjlighet att ligga ner (men otroligt fina toaletter!). Och så var det kallt! Tillslut fick vi stiga på planet till Mombasa och vi såg Kilimanjaro. Vi möttes av ösregn när vi kom fram, och jag köpte internet och ett kenyanskt simkort som jag kommer ha här. Vi hade förbokat en taxi som körde oss till Surfside där vi nu bor. Rummen är ganska avskalade, med toalett, fläkt och myggnät. Plus ett liiitet kök. Jag kan skriva lite mer sen när jag inte är så trött!
 
// Andrea

Kommentarer

Postat av: Laszlo

Publicerad 2013-10-02 10:26:18

Letade upp Mombasa på Google-earth, det är mycket vatten runt om. Är det Afrikas Venedig?

/Laszlo

Svar: Nja, kanske! Det jag har sett av staden är att vägarna är ganska dåliga och att det är mycket trafik. Och vatten. Men det sista beror nog på att det ar regnat ganska rejält!
Andrea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela