Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

CBR

Publicerad 2013-10-09 16:34:13 i Allmänt,

Idag bytte jag och Viktor rum, vi hade tidigare varsitt rum med ett gemensamt kök (Shauna, en masterstudent Stockholm Resilliance Center, bor också här och vi delade kök med henne) men eftersom Johan kommer imorgon så ska vi dela en lägenhet. Och vilken uppgradering det var! Nu bor vi på andra våningen, har ett vardagsrum, ett kök (inne i lägenheten) och varsitt sovrum! Det finns även en sovalkov som Johan ska sova i. När Angelika kommer ner (Johans doktorand) såska hon ta över "the master bedroom" (som har typ en himmelsäng och egen toalett) och Viktor, som sover där nu, ska sova i alkoven. Jag har det andra rummet. Det känns skönt att kunna ha ett gemensamt utrymme som inte bara är en trappa utanför köket, vi har också en stor balkong som har utsikt över poolen och havet, så det fläktar skönt!
 
 
Utsikten från vår entré
 
När vi hade flyttat in alla våra säker åkte vi iväg och besökte två CBR (Kanamai och Kuruwitu) för att presentera oss och vårt arbete. Det var trevligt, både formellt och informellt, och det känns skönt att ha fått se lite fler platser!
 
// Andrea

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-10-09 19:19:18

Jag hoppas att du sätter för dina moskitnät runt sängen lika omsorgsfullt som Viktor gör i sitt rum! Trevligt vardagsrum. Och tydligen har du havet alldeles utanför ditt sovrumsfönster? Ungefär som att ha Rogsjön utanför sovrummet på Knubblindan. Roligt att att få följa din vardag så här.
PPOMK
Mormor

Svar: Det blir nog lite svårt att göra det, viktor har en säng med stolpar och en himmelssäng, jag har bara en säng med myggnät. Precis utanför mitt fönster så har jag utsikt mot grannarna, det är ett hotell som byggs. Så det är inte den finaste utsikten.
Andrea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela