Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

Mwamba Field Study Centre

Publicerad 2013-11-27 19:09:28 i Allmänt,

Jag gör ett litet snabbt inlägg här, vi är framme i Watamu och ska imorgon börja med jobbet. Vi bor på Mwamba Field Study Centre, som är ett kristet forskningscenter här i Watamu. Blir lite konstigt när man ska be bordsbön innan maten... Maten är god och det är många volontärer här som också forskar lite. Dock så har vi nästan ingen täckning men det finns lite WiFi i det gemensamma samlingsrummet, dock så är det väldigt långsamt. Så min uppdatering kommer nog vara ganska låg här och jag kommer inte ha så många bilder.

Min förkylning är kvar, men jag mår bättre. Så det kommer gå bra att jobba om jag har öronproppar, badmössa och sen tar min medicin.

Hoppas allt är bra hemma i Sverige!

// Andrea

Kommentarer

Postat av: Laszlo

Publicerad 2013-11-27 19:36:30

Trevligt med bordsbön. Nästan som en resa 50 år tillbaka i tiden.
/Laszlo

Postat av: Ull

Publicerad 2013-11-27 20:17:04

Skönt att du mår bättre! Och hoppas att ni får det bra i Watamu. Ska bli kul att höra mer sen när du får bättre möjlighet att rapportera.

PPOMK

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-11-27 21:04:52

Sköt om dig och din förkylning. Din hälsa är mer värd än epifaunadokumentering, även om det låter otroligt.
PPOMK
Mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela