Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

Läkarbesöket

Publicerad 2013-11-26 13:27:53 i Allmänt,

Så, vi kommer kunna fortsätta som planerat på onsdag! Jag fick lite antibiotika till öronen, pseudoephedrine för min näsa och mer örondroppar. Helst så ska jag inte vara i vatten, men efter att jag förklarade för läkaren om att jag är här för forskning och min tid är begränsad så sa hon att det går bra. Men bara om jag har öronproppar + badmössa och sköljer öronen efteråt. Igår köpte jag mössa (samma turkosa färg som min turebergs simmössa) och idag nya öronproppar. De nya formar sig efter mitt ytteröra och jag behöver alltså inte trygga in någon plupp, de första jag köpte irriterade bara mina öron och gjorde ont.
 
Min förkylning börjar också bli bättre, men jag är fortfarande trött och blir ännu tröttare av värmen. December är en av de varmaste månaderna här och det ska bli skönt att komma i vattnet igen. Till och med tuctuc föraren jag pratade med idag sa att det är varmt, om lokalbefolkningen tycker det så stämmer det! Jag tycker att det är för varmt hela tiden...
 
Så på onsdag åker vi upp till Watamu, jobbar där i ca en vecka och åker sen ner hit till Mombasa. Vi stannar några dagar här och gör klart fiskade stället + packar ihop våra grejer. Sen åker vi ner till Wasini och jobbar där i ca 11 dagar och sedan åker vi tillbaka till Mombasa. Då har vi några dagar till här innan det är dags att åka hem! Jag kommer hem den 22/12.
 
// Andrea
 
 

Kommentarer

Postat av: Ull

Publicerad 2013-11-26 17:47:45

Vad skönt att du kan börja vara i vattnet igen! Hoppas att det funkar bra med öronpropparna och badmössan. Men hur ska du då kunna höra vad fiskarna säger? Fast det kanske är sånt man inte vill höra...

PPOMK

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela