Ninaitwa Andrea

En blogg om när jag var i fält i Kenya.

Julklappar

Publicerad 2013-11-16 16:20:57 i Allmänt,

Eftersom vi inte kan jobba p.g.a. mina öron så passade jag och Shauna på att ta en tur in till Mombasa town! Vi började dagen med lite frozen yoghurt på ett köpcentrum, och tog sedan en matatu till staden. Enkelresa till köpcentrumet kostar 20 KSh och sedan kostar det 50 KSh in till centrum. När man hoppar på en matatu ser man till att den är ganska full, de åker inte förrän bussen är helt fylld  så vill man inte vänta gäller det att tänka strategiskt. Dock så finns det människor som sitter i matatus för att de ska se fulla ut, men som inte åker med. Allt för att locka kunder. På en matatu så finns det plats för 12 pers, men det är inte ovanligt att det kläms in över 17 pers. Svettigt och dammigt.
 
Vi träffade Angela som också jobbar på WCS och tog en fika innan vi begav oss till marknaden. Jag tänker inte berätta riktigt vad jag köpte, mycket kommer att bli julklappar. Man kan knappt titta på något utan att det kommer försäljare som vill sälja saker åt oss. Shauna hade siktet inställt på en klänning till sin mamma, och efter många turer hittade vi några. Dock var priset riktigt dyrt, men vi lyckades få ner det till 1600 KSh per klänning. Jag köpte också en och det var nog mitt bästa köp idag. Stor, luftig och alldeles alldeles underbar!
 
 
Vi stannade och fikade på ett mysigt kafé på någon bakgata och åkte sedan hem.
 
Efter en dammig och varm matatu-tur (där mina sandaler helt föll sönder...) så är vi nu tillbaka i lägenheten. 
 
//Andrea

Kommentarer

Postat av: Ull

Publicerad 2013-11-17 07:18:02

Så bra att du kunde utnyttja tiden till annat nu när du är strandsatt! Snygg klänning!

PPOMK

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-11-17 08:50:10

Mycket god idé att utnyttja den påtvingade vilan och göra lite roliga saker. Klänningen passar dig verkligen! Den ombonade miljön på fotot - är det kafeet eller hemma där ni bor?
PPOMK
Mormor

Svar: Det var på kafeet! Riktigt mysigt, jag gillar när man kan sitta på dynor på golvet och ha fötterna under sig. Mysigare så.
PPOMK
Andrea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrea

Studerar marinbiologi, jobbar som guide och lärarvikarie.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela